Georg Luksch
اکتبر 1, 2021 2021-10-05 11:36Georg Luksch
Georg Luksch
پس از ۱۲ سال فراگیریِ پیانویِ کلاسیک، نخستین دورﮤ آموزشیاش را در زمینﮥ مهندسیِ صدا در سال ۱۹۸۷ و در SAE [School Of Audio Engineering] ویَن به پایان رساند و در پیِ آن فعالیتِ حرفهایاش را به عنوان برنامهنویس، مهندس صدا و همچنین موزیسین و گردانندﮤ استودیو آغاز کرد. او توانست با چیرگی بر این جایگاهِ شغلیِ چند-کارکردی همکاریهای پُرشماری را با هنرمندانِ سرشناسِ اروپایی رقم بزند که از میانشان تنها برای نمونه میتوان به «فالکو» [Falco]، «نینا هاگِن» [Nina Hagen]، «جاسِلین براوٓن» [Jocelyn Brown] و «بینگۆ بویز» [BingoBoys] اشاره کرد.
آغازِ فعالیتِ مستقلاش او را به سوی فعالیتهای گوناگونی کشاند؛ از «موسیقیِ متن» (National Geographic و Universum) و «موسیقی فیلم» برای پروژههای تلویزیونیِ گوناگون گرفته تا تولیدکننده، هماهنگکننده و ویراستارِ موسیقیِ کلاسیک؛ که در این موردِ اخیر میتوان پروژههای گوناگونی را – از سلوی پیانو کلاسیک به نوازندگی «پروفسور یورگ دموس» [Jorg Demus] تا «ارکستر سمفونیکِ رادیوییِ وین» (RSO) – برشمرد.
با وجودِ دستاوردها و تواناییهای گوناگون، «گئۆرگ لوکش» ولی آن کسی نبوده است که دلخوش به دستاوردهایِ گذشتهاش از تجربههای تازه بازبماند؛ بلکه همواره گوشبهزنگِ تحولاتِ تازﮤ جهان موسیقی و پذیرایِ چالشها و راههای نرفته بوده است. یک موفقیت بزرگ برای او در همکاری با «پیتر راوٓهۆفِر» [Peter Rauhofer] (دیجی و پرودیوسر) و با آغاز فعالیتشان به عنوان یکی از پیشگامانِ پهنﮥ «ریمیکس» و با بازآفرینیِ آثار هنرمندانی چون «مدونا» [Madonna]، «التون جان» [Elton John]، «برتنی اسپیرز» [Britney Spears]، «شِر» [Cher]، «ویتنی هاوٓستن» [Whitney Houston] و بسیاری دیگر بهدست آمد؛ که برآیند-اش یک «جایزﮤ گرَمی» [Grammy Award] در سال ۲۰۰۰ و دو نامزدیِ گرَمی در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ بوده است. او همچنین یک نامزدیِ دیگرِ گرَمی را نیز برای همکاری در تولیدِ آلبومِ Normas از Snow Owl به دست آورد.
او همچنین به عنوان پروفسور مشغول به آموزش در گروهِ «موسیقیِ رسانه» در دانشگاهِ JAM Music Lab ویَن است.